چند دلیل برای سرمایه گذاری در گرجستان

به نقل از وب سایت شرکت آوا جورجیا – اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان با پیشرفت های چشمگیر فضای کسب و کار گرجستان در شاخص های بین المللی به عنوان یکی از ارزشمندترین مولفه ها افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.

درخواست سرمایه گذاری در گرجستان اعم از خرید ملک با فرضیه الحاق به اتحادیه اروپا در حال افزایش می باشد که افکار زیادی را به سمت خود میکشاند.

گرجستان کشوری است که بسیاری از ایرانی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در آن هستند چرا که همواره به دنبال مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند. هدف دولت گرجستان از جذب و پشتیبانی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در گرجستان ساخت آینده ای شبیه به کشور دوبی برای گرجستان می باشد.

دلایل سرمایه گذاری در گرجستان

  • با ثبات سیاسی پایدار
  • امنیت بالا و عاری از فساد
  • هزینه های پایین کسب و کار
  • فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

پس از سرمایه گذاری در گرجستان، دولت گرجستان امتیازات ویژه ای به عنوان پشتیبانی از کسب و کارتان به شما اهدا خواهد کرد مانند دریافت وام از بانک!

یک از مولفه های مهم برای سرمایه گذاران در گرجستان برای سرمایه گذاران ایرانی تضمین امنیت اقتصادی است که کشور گرجستان نیز با پیاده سازی قوانین اقتصادی مناسب و دریافت مالیات کم شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

كشور گرجستان علاوه بر مالیات کم، سیاست های تجارت آزاد و رشد اقتصادی پایدار که عوامل تاثیر گذاری در سرمایه گذاری در گرجستان هستند، كیفیت بالایی برای زندگی ساكنین و شهروندان خود فراهم می کند.

می توان گفت یکی از دلایل افزایش سرمایه گذاری در گرجستان، ویزا است. در مدت زمانی که باید برای سفر به گرجستان ویزا تهیه می شد، سرمایه داران کمتری به گرجستان سفر می کردند و سرمایه گذارانی هم که سفر می کردند با اتمام ویزای خود به ایران باز می گشتند. با برداشته شدن ویزای سفر به گرجستان انگیزه و علاقه افراد ایرانی برای مهاجرت و سرمایه گذاری دو چندان شد.
متقاضیان و افراد خواهان سرمایه گذاری در گرجستان پس از اعمال تغییرات در قوانین ویزای گرجستان افزایش یافت  در حال حاضر در بخش های بسیاری از گرجستان از جمله خرید زمین، هتل و خانه در آجارا، کوبولتی و تفلیس و همچنین خرید زمین های کشاورزی در مناطق مختلف توسط ایرانیان سرمایه گذاری شده است.

وجود زیرساخت های تجاری گرجستان و شبكه سراسری پویا از راه آهن و راه ها و بنادر و فرودگاه ها از مزیت های دیگر گرجستان برای سرمایه گذاری است.

میزان مالیات نسبتا پائین یکی از ویژگی های مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان محسوب می گردد که بسیاری از افراد را برای جذب این نوع ویزا مشتاق نموده است. فرصت خرید ملک های به نسبت ارزان می تواند گزینه ای ایده آل در خصوص سرمایه گذاری محسوب شود. نزدیکی هزینه های مصرفی به کشور ایران نیز توانسته جذابیت سرمایه گذاری در این کشور را دوچندان نماید.

شرایط سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان – سرمایه گذار به فردی حقیقی یا حقوقی گفته می شود که به عنوان مالک با طرح موردنظر خود یا شریک در کسب و کار و پروژه های دیگر تصمیم به سرمایه گذاری در گرجستان دارد . افراد سرمایه گذار می توانند تابعیت گرجی یا غیر گرجی داشته باشند.
در قوانین فعلی گرجستان، فردی سرمایه گذار نامیده می شود که حداقل   (با تغییرات جدید قوانین سرمایه گذاری به ۳۰۰ هزار دلار تغییر کرده است )به صورت مستقیم در گرجستان سرمایه گذاری کند. و کارآفرین به کسانی گفته می شود که آورده ای حداقل مبلغ  دارند و قصد دارند اقامت گرجستان را از طریق سرمایه گذاری در گرجستان دریافت کنند. همانطور که گفته شد باید حداقل مبلغ  برای سرمایه گذاری کاملا به صورت مستقیم در کسب و کار شخص سرمایه گذار سرمایه گذاری شود.

شرایط سرمایه گذاری در گرجستان 2021  به مراتب آسان بوده و متقاضیان تنها با سرمایه گذاری حداقل 300000$ (دلاری) می توانند اقامت دائم گرجستان را اخذ کنند. این نوع اقامت یک اقامت 5 ساله و همراه با کل اعضای خانواده می باشد. همچنین از مهمترین امتیازات اقامت سرمایه گذاری گرجستان می توان به حق کار و زندگی آزادانه در گرجستان، فرآیند مهاجرتی آسان و سریع، سیاست های مشوق بیزینس، سرمایه گذاری سودآور، نظام مالیاتی پایین می باشد.

شما به راحتی می توانید پس از شروع سرمایه گذاری خود و تایید و بررسی دولت گرجستان از سرمایه گذاری شما در گرجستان با برنامه ریزی صحیح در سرمایه گذاری در گرجستان، خیلی سریع اقامت دائم گرجستان را دریافت نمایید.

اقامت دائمی (PR) گرجستان را اعطاء می کند. این نوع اقامت موسوم به اقامت سرمایه گذار در گرجستان دقیقا منطبق با قانون تشویق و تضمین فعالیت سرمایه گذاری می باشد. مطابق قوانین جدید که از دوم جولای سال گذشته به اجرا گذاشته شده است.

دو گزینه متفاوت سرمایه گذاری پیش روی افراد جهت اخذ ویزای اقامت سرمایه گذار گرجستان 2021 وجود دارد که عبارتند از: سرمایه لازم برای خرید ملک و ثبت شرکت در گرجستان با هزینه بیش از 300000 دلار

امتیازات که دولت گرجستان به سرمایه گذاران

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور گرجستان به دلایلی نظیر زیر ساخت های اقتصادی و تجاری گزینه ای ایده آل محسوب می گردد که سالانه به دلیل استقبال توریست ها از این کشور مورد توجه سرمایه گذاران در خصوص اخذ اقامت و فرصت سرمایه گذاری قرار گرفته است.

استفاده از اطلاعات و داده های اتاق بازرگانی وزارت اقتصاد گرجستان ، مشارکت بعضی از بانک های گرجستان در پروژه و کسب و کار سرمایه گذاران ، اعطای کارت اقامت پنج ساله به سرمایه گذار و یا با داشتن سابقه مدیریت و سرمایه گذاری سرمایه گذار در دیگر اماکن به سرمایه گذار اقامت دائم گرجستان واگذار می شود . این موارد از امتیازاتی است که دولت گرجستان به سرمایه گذاران در صورت سرمایه گذاری در کشور گرجستان اعطا خواهد کرد.