چاپ کارت های شناسایی برای امنیت سازمان ها بسیار گسترده است. با چاپ کارت های شناسایی شما می‌توانید ورود و خروج کارمندان را کنترل کنید و دسترسی ورود به افراد خاص را بدهید. برای چاپ کارت با تعداد محدود شما نیاز به تهیه پرینتر های کارت ندارید. بهتر است کار چاپ کارت را برون سپاری کنید. در این مطلب ما به شما کمک میکنیم که چگونه باید چاپ کارت را برون سپاری کنید.

برای برون سپاری چاپ کارت شناسایی چه کاری باید انجام بدهیم؟

برای برون سپاری چاپ کارت شما باید ابتدا یک سری از موارد را تحقیق کنید تا بعدا چاپ شما دچار مشکل نشود. موارد مهم در برون سپاری چاپ عبارتند از:

  • تعیین بودجه
  • انتخاب کارت پی وی سی
  • انتخاب عناصر مهم کارت
  • طراحی کارت
  • انتخاب شرکت مناسب چاپ

تعیین بودجه

اولین و مهم ترین کاری که نیاز است برای برون سپاری چاپ کارت انجام بدهید, تعیین بودجه چاپ شما است. شما باید ببینید برای هر کارت چقدر میخواهید هزینه کنید و ایا با این هزینه همه نیاز های شما مرتفع می‌شود؟ قیمت کارت های شما به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا نوع چاپ( افست, افست لمینیت و دیجیتال), یک طرفه یا دو طرفه بودن کارت, تمام رنگی یا سیاه سفید, چاپ بارکد, نوع کارت انتخابی  و ….

شما باید با توجه به بودجه ای که پیشبینی کردید هر کدام از موازد را انتخاب کنید و مواردی را حذف یا اضافه کنید تا کارت شما به بودجه مورد نظر شما نزدیک بشود. در حال حاظر یک کارت چاپی از 7 هزار تومان به بالا هزینه دارد. هزینه چاپ یک کارت می‌تواند حتی به 100 هزار تومان هم برسد, بستگی به متریال و گزینه های درخواستی شما دارد.

انتخاب نوع کارت پی وی سی

برای برون سپاری چاپ کارت پی وی سی مهم است که بدانید متریال اولیه مد نظر شما جیست. کارت های پی وی سی می‌توانند ساده, مغناطیسی, مایفر, rfid و هوشمند باشد. شما باید با توجه به کارکردی که از کارت نیاز دارید نوع کارت را انتخاب کنید. اگر کارت شما نیاز به ذخیره اطلاعات ندارد و تنها یک کارت برای شناسایی تصویری است میتوانید از کارت های خام ساده پی وی سی انتخاب کنید. کارت های خام در رنگ های سفید, مشکی, نقره ای, طلایی و … موجود هستند.

اگر نیاز به کارت های حافظه دار دارید, این کارت ها انواع مختلفی دارند. کارت هایی که فقط توانایی ذخیره اطلاعات را دارند و کارت هایی که علاوه بر ذخیره توانایی نوشتن در کارت ها را هم دارند در این صورت کارت های مایفر و rfid را استفاده کنید. در نهایت اگر یک کاربرد پیشرفته مانند کم کردن از حساب کاربر را از کارت احتاج دارید از کارت های تراشه دار یا اسمارت استفاده کنید. قیمت کارت های اسمارت و مایفر از کارت های ساده بالا تر است.

انتخاب عناصر مهم کارت

در این مرحله شما باید همه نیاز های خود را در زمینه کارت پیدا کنید. برای بررسی نیازمندی های خود می‌توانید به موارد زبر توجه کنید:

  • کارت یک طرفه نیاز دارید یا دو طرفه
  • ایا به چاپ هولوگرام نیاز دارید؟
  • پرینتر کارت pvc مد نظر شما چیست؟
  • چه نوع چاپی مد نظر شماست؟ افست خشک, افست لمینیت یا چاپ دیجیتال
  • ایا به رمز گذاری کارت ها احتیاج دارید؟
  • کیفیت مد نظر شما چقدر است؟( کیفیت معمولا 300 یا 600 نقطه در اینچ است)
  • به چه تعداد کارتی نیاز دارید؟
  • ایا کارت شما اطلاعات متغیر نیز دارد؟
  • ایا میخواهید برای دوام بیشتر کارت ها را لمینیت کنید؟
  • ایا به جا کارتی هم نیاز دارید؟
  • برای کسی که کارت خود را گم کند چه تعبیری اندیشیده‌اید؟ و…

 

 

انتخاب نوع چاپ چیست؟

برای مشتریان بالقوه چاپ، تفاوت بین چاپ افست و چاپ دیجیتال این است که چاپ دیجیتال برای چاپ کوتاه مدت (یعنی از 1 نسخه شروع می شود) مناسب تر است و چاپ افست برای چاپ با حجم بالاتر (یعنی شروع به صرفه بودن بیش از 2000 نسخه مشابه) مناسب تر است.

هر دو نوع چاپ محصولات چاپی را تولید می کنند که کیفیت بسیار بالایی دارند و برای چاپ با کیفیت حرفه ای برای مشاغل مناسب هستند. عوامل کلیدی که باعث می شود مشتریان یکی را بر دیگری انتخاب کنند، معمولاً حجم پروژه چاپی و نیازهای پروژه است.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست، همچنین به عنوان لیتوگرافی شناخته می‌شود، به طور سنتی انتخاب پیشرو در خدمات چاپ با کیفیت بود. این فرآیندی است که طی آن جوهر از یک صفحه اچ شده – یک صفحه برای هر رنگ – به یک صفحه لاستیکی (یعنی پتو) قبل از انتقال روی سطح چاپ منتقل می شود. به طور معمول، این روش ثابت‌ترین روش برای حفظ دقیق تطابق رنگ‌ها بوده است، و برای چاپ‌هایی که فقط به چاپ ثابت مانند فرم‌های از پیش چاپ شده، بروشورها، بروشورها، کارت‌های ویزیت و ارسال کارت پستال انبوه نیاز دارند، ایده‌آل است.

با این حال، به دلیل ماهیت ثابت چاپ لیتو، برای قطعات چاپی متغیری که برای گیرندگان فردی مانند بیانیه‌ها، نامه‌ها و کارت‌پستال‌های شخصی‌شده پست می‌شوند، ایده‌آل نیست. قبل از پیشرفت چاپ دیجیتال تمام رنگی، چاپ افست برای کارهای چاپی متغیر برای ایجاد فرم های ثابت و از پیش چاپ شده استفاده می شد که به موجب آن محتوای متغیر با جوهر سیاه چاپ می شد. این روش چاپ دو فرآیندی به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیری، شخصی‌سازی و استفاده از چاپ رنگی جذاب را محدود کرد و به مدیریت موجودی اضافی نیاز داشت.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر مبتنی بر دیجیتال به طور مستقیم بر روی انواع بسترهای رسانه ای است. روش های مدرن چاپ مانند لیزر و جوهر افشان به چاپ دیجیتال معروف هستند. این فرآیندها از یک صفحه یا پتو استفاده نمی کنند، بلکه از جوهر یا تونر مایع یا رنگدانه استفاده می کنند. فناوری جوهر افشان شامل یک سری نازل است که قطرات ریز جوهر را مستقیماً روی سطح چاپ می پاشند در حالی که چاپ لیزری از تونر خشک برای چاپ استفاده می کند.

ثابت شده است که چاپ دیجیتال بهترین و کارآمدترین فرآیند برای کارهای چاپ داده های متغیر است زیرا می توانید آثار هنری تمام رنگی و داده ها را به صورت خطی روی کاغذ سفید ساده چاپ کنید. این روش چاپ تک فرآیندی به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیری آثار هنری، شخصی‌سازی را افزایش می‌دهد، فرآیندهای تولید را ساده می‌کند و نیازی به مدیریت موجودی اضافی ندارد. چاپ دیجیتال با تکامل فناوری‌ها و قابلیت‌های پیشرفته، بازار پرتیراژ را با موفقیت تسخیر کرده است.

به لطف کیفیت چاپ بالاتر و قابلیت های چاپ داده های متغیر، چاپ دیجیتال به طور گسترده ای مناسب ترین انتخاب برای ارتباطات مشتری در نظر گرفته می شود. آخرین پیشرفت‌ها در فناوری چاپ به آوردن بسیاری از مزایای افست به دنیای چاپ دیجیتال کمک می‌کند – واقعاً چهره چاپ مدرن را تغییر می‌دهد.

طراحی کارت

یکی از مراحل مهم برون سپاری طراحی کارت است. شما می‌توانید کار طراحی کارت را هم برون سپاری کنید و یا خودتان طراحی کارت را انجام بدهید. پیشنهاد ما سپردن کار به کاردان است. طراحی کارت نقش مهمی در رسیدن شما به اهداف کارت دارد پس حتما از یک طراح کاربلد برای طراحی کارت استفاده کنید. در طراحی کارت به موارد زیر دقت کنید.

  • انتخاب فونت فارسی و مناسب
  • انتخاب رنگ بندی کارت
  • کیفیت تصویر ها حداقل 300 نقطه در اینچ باشد.
  • از لوگو سازمان در طراحی استفاده کنید.
  • از نام سازمان, شبکه های اجتماعی, ادرس سازمان استفاده کنید.

انتخاب شرکت مناسب چاپ

برای انتخاب شرکت مناسب باید به پیشینه این شرکت ها نگاه کنید. از شرکت درخواست یک نمونه کنید تا ببینید این نمونه نیاز های شما را مرتفع می‌کند یا خیر. علاوه بر این دقت کنید که سوابق شرکت را بررسی کنید و نمونه های چاپی قبلی را مشاهده کنید. کیفیت مواد اولیه را بررسی کنید. ببینید که زمان تحویل به موقعی دارند؟ همه این موارد در انتخاب شرکت چاپ بسیار مهم هستند.

نمونه کارت چاپی مانی کارت

مهم تر از همه این موارد سابقه شرکت است. هر چه شرکت با سابقه تر باشد, تجربه بیشتری دارد و کار حرفه ای تری را به شما تحول خواهد دارد. پیشنهاد ما به شما شرکت چاپ مانی کارت و ایران کهن است. این شرکت ها با سالها سابقه در این زمینه می‌توانند به شما کمک به سزایی بکنند. شما می‌توانید در این شرکت ها کارت های هدیه پی وی سی, تخفیف, گارانتی, عضویت و… خود را چاپ کنید.