استفاده از سایت ها و خرید های اینترنتی در تمام جهان رونق گرفته و با سرعت بالایی در حال پیشرفت است. این موضوع در کشور ما هم کم کم رو به رونق بود که با پاندمی ایجاد شده توسط کرونا روند این موضوع شتاب گرفت. ایجاد سایت برای خرید اینترنتی امروزه برای هر کسب و کاری ضروری است زیرا که این بیماری هرچند وقت یک بار باعث تعطیلی کسب و کار ها می شود.  اما چگونه سایت ایجاد شده را رونق بخشیم و باعث افزایش بازدید سایت خود شویم. اگر شما بهترین محصولات و نازلترین قیمت ها را هم در سایت خود داشته باشید ولی بازدید نداشته باشید موفقیتی کسب نخواهید کرد.

سئو

سئو

برای اینکه بتوانید باعث افزایش بازدید سایت خود شوید بایستی با اصطلاحات زیر آشنا شوید:

  1. سئو: این اصطلاح از لغات جدیدی است که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده و نویسندگان سئو هم از موفق ترین افراد حال حاضر جهان می باشند. این مورد به این معنی است که مطالب سایت شما به گونه ای  نوشته شود  که بیشتر در معرض سرچ موتورهای جستجو قرار گیرد و از کلمات و اصطلاحاتی در آن استفاده شود که این در معرض قرار گرفتن افزایش یابد.  این کلمات بایستی هوشمندانه انتخاب شوند و با توجه به موضوعات روز دنیا طراحی شوند. به عنوان مثال: شخصی در خصوص بیماری کرونا سرچ می کند ولی یک سایت فروش لباس هم در سرچ موتور جستجو نمایش داده می شود و همین مورد هم میتواند باعث جلب توجه افراد و افزایش بازدید شود.
  2. رتبه الکسا: این رتبه به شما نشان خواهد داد که این سایت از نظر بازدید مخاطب در چه رده ای قرار دارد هرچه این این رتبه کمتر باشد نشان دهنده پربازدید بودن سایت مورد نظر میباشد پس افزایش بازدید رابطه مستقیم با بهبود رتبه الکسا سایت خواهد داشت. شما می توانید رتبه الکسا هر سایت را در سایت خود الکسا تایپ کرده و از میزان اعتبار آن با توجه به رتبه آن اطلاع حاصل کنید.
افزایش بازدید

افزایش بازدید

روش های افزایش بازدید :

سایت های اینترنتی به ویژه سایت های فروش محصولات و یا به عبارتی تجاری بدون بازدید به هیچ دردی نخواهد خورد به همین دلیل باید از روش هایی استفاده کنید که باعث افزایش بازدید سایت شود. در این بخش به روتین ترین روش های افزایش بازدید رایگان سایت اشاره خواهیم کرد:

  1. تنظیم مطالب سایت به روش سئو یا به اصطلاح سئو سازی مطالب سایت: برای افزایش بازدید سایت شما باید بیشتر در معرض دید  موتور های جستجو قرار گیرد. سئو سازی مطالب مانند قلاب هایی هستند که باعث میشوند در سرچ مطالب مختلف موتورهای جستجو به این قلاب ها دسترسی یافته و سایت شما را در معرض دید قرار دهند. برای این منظور باید از نویسندگان حرفه ای این زمینه استفاده کنید تا از کلمات با نرخ بازدید زیاد و قابلیت  سرچ بالا در مطالب سایت شما استفاده کنند.
  2. آپدیت بودن مطالب سایت: شما باید به طور مداوم مطالب سایت خود را به روز کنید. مطالب قدیمی را حذف و مطالب جدید را به سایت خود اضافه کنید. افزایش بازدید به این صورت ایجاد می شود. اگر سایت شما محتوایی تجاری دارد به طور معمول محصولات جدید را در سایت خود قرار دهید. محصولات را به یکباره در معرض دید مشتری قرار ندهید که دیگر موارد جدید برای ارائه نداشته باشید. که در این صورت محتوای سایت شما برای بازدید کنندگان سایت تکراری خواهد شد.
  3. استفاده از روش بسیار مفید بک لینک برای افزایش بازدید: بک لینک در واقع آدرسی است که در نهایت منجر به رسیدن به سایت شما خواهد شد. برای سایت های تجاری و فروشگاهی بسیار مفید بوده علاوه بر آن با هر بار استفاده از بک لینک ها یک سیگنال مثبت به موتور جستجو گوگل ارسال می شود و ارزشمندی سایت شما بالا می رود و این روش هم یکی از روش های سئو سازی سایت شما خواهد بود.
تکنیک های مختلف

تکنیک های مختلف

4- سایت های رقیب خود را تحت نظر داشته باشید: اگر سایت رقیب شما  افزایش بازدید بیشتری نسبت به شما دارد باید حتما راه و روش آن را پیدا کرده و بدانید که بازدید های آن از چه سمتی به سایت آنها روانه می شود. برای این منظور می توانید از منو  Upstream Sites سایت الکسا استفاده کنید.

5- در محتواهای استفاده شده در سایت خود از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. تکنیک Long Tail Keywords یکی از روش های جدید افزایش بازدید می باشد که می تواند مطالب و سایت شما را در معرض دید و جستجو موتور های سرچ قرار دهد.

6- هر روز مطلبی را در سایت خود انتشار دهید. این مطلب بهتر است که جدید و بروز و یا به اصطلاح سئو سازی شده باشد.

7- از محتواهای تشویقی استفاده کنید: این روش به ویژه برای سایت های تجاری بسیار برای افزایش بازدید موثر می باشد: چالش برگزار کنید، تخفیفات ویژه ایجاد کنید، مسابقه و نظرسنجی برگزار کنید و برای همه این موارد هم جایزه ای در نظر بگیرید. حتما باید نتایج واقعی و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد تا اعتماد سازی صورت پذیرد در غیر این صورت این روش نتیجه عکس خواهد داشت.

8- حتما از ویدئو و فایل های صوتی نظیر: آهنگ های جدید، پادکست ها در سایت خود استفاده کنید. استفاده از محتواهای بصری به شدت می تواند بر افزایش بازدید سایت شما موثر باشد. اگر سایت شما تجاری می باشد تبلیغات محصولات خود را به صورت ویدئو و یا پادکست در سایت خود منتشر کنید. این کار در واقع یک مدل از سئو سازی نیز می باشد. زیرا در این صورت در جستجوی فایل های ویدئویی و صوتی موتور های جستجو سایت شما و محتوای سایت شما هم در دسترس خواهد بود.

9- می توانید با سایت های دیگر تبادل پست داشته باشید: این روش یکی از روش های رایگان و موثر افزایش بازدید سایت می باشد شما میتوانید با سایت های همرده و هم صنف خود به عنوان پست مهمان استفاده کنید. به صورتی که آنها آدرس و مشخصات سایت شما را در وبلاگ خود قرار دهند و شما هم همین کار را برای آنها انجام دهید. البته برای استفاده از پست مهمان یا به عبارتی تبلیغ در سایتهای پربازدید  باید هزینه پرداخت بفرمایید.

10- حتما از ظرفیت شبکه های اجتماعی بهره ببرید: شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام و تلگرام قدرت نامحدود و بسیار زیادی برای افزایش بازدید و سرازیر کردن کاربران به سایت شما دارند. حتما بایستی به این برنامه ها توجه ویژه داشته باشید برای این شبکه ها ادمین حرفه ای استخدام کنید و تمام مواردی که برای سایت خود در قسمت بالا ذکر شد برای این شبکه های اجتماعی هم رعایت کنند. حتما در شبکه های خود آدرسی قرار دهید تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم و بودن مشکل وارد سایت شما شوند.

11- سرعت سایت خود را افزایش دهید: اگر بازدید کننده ای که وارد سایت شما می شود مدت زمان زیادی را برای لود شدن مطالب شما منتظر بماند شما این بازدید کننده را از دست خواهید داد. پس طراحی سایت خود را به گونه ای انجام دهید تا سرعت زمان لود شدن مطالب سایت شما زیاد نباشد.

12- طراحی زیبا و منو های ساده و در دسترس باعث افزایش بازدید خواهد شد: طراحی سایت شما باید در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. همچنین برای رسیدن به یک مطلب یا محصول خاص کاربر نباید گیج شود و به راحتی به هدف و محصول مورد نظر خود برسد. همچنین همواره یک منو به عنوان سرچ در سایت خود داشته باشید.

13- ارسال لینک سایت به صورت انبوه: شما برای افزایش بازدید می توانید لینک سایت خود را در گروه ها و سایت های پربازدید رایگان ارسال کرده و از این امکان نیز بهره مند شوید.

14- انتشار محتوای های آسمان خراشی در سایت: این اصطلاح به معنای استفاده از محتواهای طولانی همراه با کلمات کلیدی هوشمند سئو شده می باشد. این روش باعث میشود تا موتور جستجوی گوگل سایت شما را در اولویت سرچ خود قرار دهد. و این روند باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

15- داشتن نماد اطمینان و امکان پرداخت وجه از مبادی مطمئن بانکی.

فروش اینترنتی

فروش اینترنتی

آیا امکان خرید بازدید برای  افزایش بازدید وجود دارد؟

کاملا بدیهی است که همه افراد  علم ، حوصله و وقت انجام بسیاری از موارد ذکر شده در قسمت بالا را ندارند. این افراد می توانند از سایت ها و موسساتی که این کار ها را برای آنها انجام می دهند استفاده کنند. شما می توانید هم از بازدیدکنندگان رایگان و ارگانیک استفاده کنید و هم میتوانید از روش های هزینه دار حرفه ای و سئو شده برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. روش اول زمان بر بوده و احتمال موفقیت آن نیز بستگی به میزان زمانی که خود شما برای انجام روش های مذکور  خواهید گذاشت دارد. ولی در روش دوم که هزینه پرداخت می کنید سایت یا موسسه ای که این مسئولیت را می پذیرد با کادری که در تمام زمینه ها حرفه ای بوده سریعا مراحل مذکور را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام خواهد داد و شما را  به نتیجه مورد نظر خواهند رساند. این موسسات معمولا در زمینه سئو سازی محتوا، تخصصی سازی سایت، ایجاد بک لینک، ایجاد اکانت های شبکه های اجتماعی، و ارسال حجمی لینک افراد متخصص و حرفه ای داشته و تمام این کار ها را در کمترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

بک لینک ها

بک لینک ها

مزیت افزایش بازدید سایت چیست؟

این موضوع کاملا مشخص است و سایت بدون بازدید مانند مغازه بدون مشتری می ماند در صورتی که سایت بازدید نداشته باشد هیچ اعتبار و کاربردی نخواهد داشت. مزیت های افزایش بازدید  عبارتند از:

  1. افزایش فروش در سایت های تجاری رابطه مستقیم با میزان بازدید از سایت دارد. البته حفظ روند این میزان بازدید منوط به کیفیت و تنوع محصولات و خدماتی که توسط سایت ارائه می شود دارد.
  2. یکی دیگر از مهمترین مزیت های افزایش بازدید سایت بهتر شدن رتبه الکسا سایت خواهد بود. که به طور اتوماتیک وار باعث خواهد شد که در سرچ موتور های جستجو بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.
  3. اگر بازدیدکنندگان فیک نباشند و این بازدید ها واقعی باشد هر فرد می تواند به عنوان منبعی برای تبلیغی برای شما باشد. این موضوع هم وابسته به کیفیت اجناس و خدماتی که ارائه می دهید دارد.
  4. سایت شما می تواند منبع درآمدی برای شما نیز باشد: افزایش بازدید باعث خواهد شد برند شما مورد توجه قرار گرفته و سایر برند ها برای اینکه بهتر دیده شوند درخواست تبلیغ در سایت شما را داشته باشند و این مورد خود می تواند منبع درآمد دیگری برای شما ایجاد کند.
  5. هرچه تعداد بازدید از سایت شما بالاتر برود بازدید های ارجاعی بیشتر از سمت موتور جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد زیرا که این موتور جستجو به بازدید کنندگان ارگانیک و سایت مورد بازدید آنها ارزش بیشتری می دهد.

در انتها:

افزایش بازدید سایت موضوعی می باشد که به ویژه این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و سپردن این مورد به افراد حرفه ای و کاربلد که با اصول سئو سازی محتوا و سایت آشنا هستند باعث خواهد شد که شما راه 100 ساله را یک شبه طی کنید و نتیجه آن را هم عملا در افزایش مشتری و یا درخواست خدمات در کسب و کار خود خواهید دید. ما به شما سیات fixrank.ir را پیشنهاد می کنیم که در این زمینه یکی از بهترین های کشور می باشند.