آموزش سئو

به گزارش تهران لرن، قبل از هر کاری بهتر است چرایی آن را درک کنیم. چرا باید سئو یاد بگیریم؟ آموزش سئو به این دلیل اهمیت دارد که باعث دیده شدن می شود و هر چقدر به خط اول گوگل نزدیک باشید یا خط اول باشید احتمال بازدید و خرید کردن از سایت شما بیشتر است بنابراین آموزش سئو امری مهم است.
در ایران اغلب سئو را به معنای بهینه سازی موتور جست و جوی گوگل تلقی می کنند اما به طور کلی تمامی موتور جست و جو ها را شامل می شود اما چون گوگل کاربران بسیاری دارد و ورودی بسیاری از افراد این موتور جست و جو است.

سئو به تمامی اقداماتی که باعث می شود موتور های جست و جو سایت شما را بیشتر نمایان کند که در نهایت منجر به افزایش بازدید و فروش می شود. جهت مسلط شدن به این مهارت باید تمرین و استمرار داشته باشید.
نکته ی قابل توجه این است که گوگل پیوسته در حال به روز کردن الگوریتم های خود می باشد. در این مقاله سعی داریم جدید ترین اخبار و نکات را معرفی کنیم.

چگونه انکر تکست موردنظر را بهینه سازی کنیم؟

یکی از مراحل سئو انتخاب بهترین انکر تکست می باشد چرا که اگر به درستی انتخاب نکنید امکان دارد توسط گوگل جریمه شوید.

برای دیدن آموزش سئو چه پیش نیاز هایی لازم است؟

با توجه به اهمیت سئو در دنیای امروز تعداد افرادی که خواهان یادگیری سئو هستند افزایش یافته است اما شاید برای شما سوال باشد جهت آموزش سئو آیا پیش نیازی لازم است؟ سئو نیز مانند هر کار دیگری نیاز دارد که در برخی موارد مانند طراحی واکنش گرا، نحوه کار مرور گر ها و … مهارت  داشته باشید.
سئو سایت از آن دسته فعالیت هایی است که نیاز به صبر زیادی دارد و یک شبه به ثمر نخواهد نشست. بنابراین برای رسیدن به درامد بیشتر باید مدت زمان بیشتری روی سئوی سایت کار کنید. برای سئو سایت باید خلاقیت و ابتکار عمل خوبی داشته باشید و هم چنین بتوانید مسائل را به خوبی تحلیل کنید.

رفع مشکلات سئوی سایت

بسیاری از افراد مبتدی اعتماد به نفس سئو کردن سایت را ندارند برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود ابتدا یک سایت را برای خود سئو کنید. هم چنین در صورت بروز مشکل می توانید از متخصصان مشورت بگیرید و با کسب تجربه است که در هر مهارتی موفق می شوید.

محتوای همیشه سبز

یکی از اقدامات سئو تولید کردن محتوای جذاب و کاربرپسند می باشد. هر چقدر تعداد دفعات به روز رسانی بیشتر باشد و محتوا خاص و یونیک باشد تاثیرش در رتبه دهی گوگل بیشتر خواهد بود. صاحبان کسب و کار تنها کسانی هستند که به خوبی از مزیت رقابتی خود آگاه هستند و می توانند بهترین محتوا ها را تولید کنند.

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟

برای آموزش سئو راه های بسیاری وجود دارد با توجه به منابع متعدد در اینترنت چه فارسی و چه انگلیسی می توانید از آن ها آغاز کنید. هم چنین یوتیوب نیز فضایی است که تعداد آموزش های رایگان را افزایش داده است اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید می توانید از آن استفاده کنید.
نکته ی جالب توجه این است مهم ترین چیز در زندگی هر شخص زمان می باشد. مواردی که در بالا ذکر شد زمانبر می باشد و شما می توانید با شرکت در کلاس های سئو در زمان صرفه جویی کنید و این مهارت را آموزش ببینید.
یکی از مزیت های کرونا این بوده است که سبب افزایش کلاس ها و دوره های مجازی و آنلاین شده است. شما می توانید هم از آموزش های آنلاین استفاده کنید و هم می توانید از کلاس های حضوری بهره ببرید که بستگی به نوع یادگیری شما دارد.
لازم به ذکر این نکته است که سئو را پیوسته باید مطالعه کنید و مطالبی که یاد گرفتید را اجرا کنید تا به موفقیت برسید. اگر بخواهیم درصد موثر را بیان کنیم تجربه بیشتر از 70 درصد در موفقیت تاثیر دارد. پس از اشتباه کردن نترسید و اقدام کنید.
آیا سئو نیاز به مدرک دارد؟

سئو از آن دسته مهارت هایی است که مدرک داشتن یا نداشتن فرقی نمی کند و هر پروژه یا کاری بخواهید انجام دهید رزومه ی آن است که مهم است و اگر تجربه ای نداشتید احتمالا در گرفتن پروژه در ابتدا با مشکل مواجه هستید. در ادامه به معرفی مهم ترین بخش های سئو می پردازیم.

اصطلاحات بهینه سازی سایت

سئو On-page vs. off-page SEO
کلاه سفید، سیاه و خاکستری

سئو On-page vs. off-page SEO
سئو On-page vs. off-page SEO همان طور که از اسمش معلوم است سئو داخلی و خارجی می باشد. سئو داخلی آن دسته از فعالیت هایی است که صاحب سایت تنها بر روی سایت خود انجام می دهد و به خارج از سایت هیچ گونه ارتباطی ندارد. مواردی که در سئو داخلی باید رعایت شود عبارتند از تگ اچ، تگ عکس، محتوای سایت، بهینه و کم حجم کردن تصاویر، بهینه کردن url و … .
سئو خارجی به مجموعه ی فعالیت هایی که خارج از سایت خودتان انجام می شود که سبب افزایش بازدید، اعتبار و … می شود. سوشیال سیگنال ها، کامنت ها، لینک از سایت های دیگر، وبلاگ ها، رپورتاژ آگهی و … از جمله اقدامات سئوی خارجی می باشد.

کلاه سفید، سیاه و خاکستری

کلاه سفید و سیاه  کل اقدامات سئو را شامل می شود که رنگ سفید یعنی فعالیت های شما قانونی است اما رنگ سیاه بیانگر آن است که تمام فعالیت های سئو غیر قانونی می باشد و گوگل در صورت متوجه شدن سریعا سایت شما را جریمه خواهد کرد. کلاه خاکستری از آن دسته اقداماتی است که بسیار به زندگی انسان ها شبیه است نه سفید می باشد و نه سیاه، ترکیبی از فعالیت های سفید و سیاه را کلاه خاکستری می گویند.

سخن آخر
در این مقاله به معرفی سئو و آموزش آن پرداختیم. اگر در تحلیل کردن و کار های فنی مهارت دارید، هم چنین ابتکار عمل بالایی دارید پیشنهاد می کنم حتما سئو را دنبال کنید. اگر هنوز جهت خریدن یا شرکت در کلاس آموزش سئو اطمینان ندارید می توانید در فضای مجازی ویدیو ها و مطالب مرتبط را دنبال کنید.

منبع: https://tehranlearn.com/seo-training/