20 پرسش و پاسخ در رابطه با طراحی سایت با Asp.Net Core

لیست سوالات و پاسخ های متداول در مصاحبه دات نت که به شما کمک می کند برای مصاحبه آینده آماده شوید:

.Net پرکاربردترین فریم ورک برای توسعه برنامه های کاربردی در ویندوز است. این شامل طراحی سایت با ASP.Net Core ، زبان هایی مانند C#، VB.Net، Cobol، Perl و غیره است.

نمی توان همه مفاهیم گسترده دات نت را در یک مقاله پوشش داد. از این رو، بخش زیر فقط شامل سوالات مربوط به چارچوب Net و هسته آن است. برای سوالات بیشتر در مورد Net C#، لطفا به سوالات مصاحبه سی شارپ مراجعه کنید.

سوالات مصاحبه .NETCORE

این مقاله 20 پرطرفدارترین پرسش و پاسخ مصاحبه دات نت را به زبان ساده همراه با مثال هایی برای درک آسان شما فهرست می کند.

محبوب ترین سوالات مصاحبه دات نت
اینجا رفتیم!!

Q #1) چارچوب Net چیست؟

پاسخ: بستری برای ساخت سایت یا اپلیکیشن های مختلف بر روی ویندوز است. دارای لیستی از عملکردهای داخلی در قالب کلاس، کتابخانه و API است که برای ساخت، استقرار و اجرای سرویس های وب و برنامه های مختلف استفاده می شود. از زبان های مختلف مانند C#، VB .Net، Cobol، Perl و غیره پشتیبانی می کند.

این چارچوب از مدل برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند.

س 2) اجزای مهم .Net چیست؟

پاسخ: اجزای .Net عبارتند از Common language run-time، .Net Class library، Application domain، Common Type System، .Net Framework، Profileng و … اما دو جزء مهم Class Library و Common Language Runtime هستند.

CLR بلوک های ساختمانی را برای طیف گسترده ای از کاربردها فراهم می کند. کتابخانه کلاس از مجموعه ای از کلاس ها تشکیل شده است که برای دسترسی به عملکرد مشترک استفاده می شود. عملکرد را می توان در بین برنامه های مختلف به اشتراک گذاشت.

س 3) CTS چیست؟

پاسخ: CTS مخفف Common Type System است. این دارای مجموعه ای از قوانین است که بیان می کند که چگونه یک نوع داده باید اعلام، تعریف و در برنامه استفاده شود. انواع داده هایی را که قرار است در برنامه استفاده شود، توضیح می دهد.

ما می توانیم کلاس ها و مقادیر خود را با پیروی از قوانین موجود در CTS طراحی کنیم. قوانین به گونه ای ساخته شده اند که نوع داده اعلام شده با استفاده از یک زبان برنامه نویسی می تواند توسط برنامه ای که با استفاده از زبان دیگری توسعه یافته است فراخوانی شود.

س 4) CLR چیست؟

پاسخ: CLR مخفف Common Language Runtime است. این یکی از مهمترین اجزای چارچوب Net است. بلوک های ساختمانی را برای بسیاری از کاربردها فراهم می کند.

برنامه ای که با استفاده از سی شارپ ساخته می شود توسط کامپایلر خودش کامپایل می شود و به یک زبان Intermediate تبدیل می شود. سپس برای CLR هدف قرار می گیرد. CLR عملیات های مختلفی مانند مدیریت حافظه، بررسی های امنیتی، مجموعه هایی که باید بارگذاری شوند و مدیریت رشته ها را انجام می دهد. این یک محیط اجرای امن برای برنامه ها فراهم می کند.

س 5) CLS چیست؟

پاسخ: CLS مخفف Common Language Specification است. با قوانین ذکر شده در CLS، توسعه دهندگان مجبور به استفاده از مؤلفه هایی هستند که بین زبان ها سازگار هستند. آنها در تمام زبان های سازگار با Net قابل استفاده مجدد هستند.

Q #6) JIT چیست؟

پاسخ: JIT مخفف Just In Time است. JIT یک کامپایلر است که زبان میانی را به کد بومی تبدیل می کند.

کد در حین اجرا به زبان مادری تبدیل می شود. کد بومی چیزی نیست جز مشخصات سخت افزاری که توسط CPU قابل خواندن است. کد اصلی را می توان ذخیره کرد تا برای تماس های بعدی قابل دسترسی باشد.

س 7) MSIL چیست؟

پاسخ: MSIL مخفف Microsoft Intermediate Language است.

MSIL دستورالعمل‌هایی را برای فراخوانی روش‌ها، مقداردهی اولیه و ذخیره‌سازی مقادیر، عملیاتی مانند مدیریت حافظه، مدیریت استثنا و غیره ارائه می‌دهد. همه کدهای Net ابتدا در IL کامپایل می شوند.

س 8) منظور از کدهای مدیریت شده و مدیریت نشده چیست؟

پاسخ: کدی که توسط CLR مدیریت می شود Managed code نامیده می شود. این کد در داخل CLR اجرا می شود. از این رو، برای اجرای کد مدیریت شده، لازم است فریم ورک دات نت نصب شود. CLR حافظه را از طریق جمع آوری زباله مدیریت می کند و همچنین از ویژگی های دیگر مانند CAS و CTS برای مدیریت کارآمد کد استفاده می کند.

کد مدیریت نشده هر کدی است که برای اجرا به CLR وابسته نیست. این بدان معناست که توسط هر زبان دیگری مستقل از چارچوب Net توسعه داده شده است. از محیط زمان اجرا خود برای کامپایل و اجرا استفاده می کند.

اگرچه در داخل CLR اجرا نمی شود، اما اگر تمام پارامترهای دیگر به درستی دنبال شوند، کد مدیریت نشده به درستی کار می کند.

Q #9) یک کد مدیریت شده چگونه اجرا می شود؟

پاسخ: در هنگام اجرای کد مدیریت شده این مراحل را دنبال کنید:

انتخاب یک کامپایلر زبان بسته به زبانی که کد در آن نوشته شده است.
تبدیل کد بالا به زبان Intermediate توسط کامپایلر خودش.
سپس IL به سمت CLR هدف قرار می گیرد که با کمک JIT کد را به کد اصلی تبدیل می کند.
اجرای کد بومی
Q #10) ASP.Net چیست؟

پاسخ: ASP.Net بخشی از فناوری .Net است و از CLR نیز تشکیل شده است. این یک فناوری منبع باز سمت سرور است که برنامه نویسان را قادر می سازد تا خدمات وب، وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب قدرتمندی بسازند.

ASP مخفف Active Server Pages است.

س 11) توضیح دهید

مدیریت دولتی در ASP .Net.

پاسخ: مدیریت دولتی به معنای حفظ وضعیت شیء است. شی در اینجا به یک صفحه وب/کنترل اشاره دارد.

دو نوع مدیریت دولتی وجود دارد، سمت مشتری و سمت سرور.

سمت مشتری – ذخیره اطلاعات در صفحه یا سیستم مشتری. آنها اشیایی قابل استفاده مجدد و ساده هستند.
سمت سرور – ذخیره اطلاعات روی سرور. نگهداری اطلاعات روی سرور به جای وابستگی به کلاینت برای حفظ حالت آسان تر است.
س 12) مجمع چیست؟ انواع مختلف اسمبلی چیست؟

پاسخ: مجمع مجموعه ای از واحدهای منطقی است. واحدهای منطقی به انواع و منابع مورد نیاز برای ساختن یک برنامه کاربردی و استقرار آنها با استفاده از چارچوب طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی با Net اشاره می کنند. CLR از این اطلاعات برای پیاده سازی نوع استفاده می کند. اساسا اسمبلی مجموعه ای از Exe و DLL است. قابل حمل و قابل اجرا است.

دو نوع اسمبلی وجود دارد، خصوصی و اشتراکی.

Private Assembly، همانطور که از نام خود پیداست، فقط برای برنامه قابل دسترسی است. در دایرکتوری نصب برنامه نصب شده است.
اسمبلی مشترک می تواند توسط چندین برنامه به اشتراک گذاشته شود. در GAC نصب شده است.
س 13) قسمت های مختلف یک مجمع را توضیح دهید.

پاسخ: قسمت های مختلف یک مجمع شامل:

Manifest – حاوی اطلاعات مربوط به نسخه یک اسمبلی است. به آن ابرداده اسمبلی نیز می گویند.
نوع Metadata – اطلاعات باینری برنامه.
MSIL – کد زبان میانی مایکروسافت.
منابع – فهرست فایل های مرتبط.
س 14) EXE و DLL چیست؟

پاسخ: Exe و DLL ها ماژول های اجرایی Assembly هستند.

exe یک فایل اجرایی است. این برنامه برنامه ای را که برای آن طراحی شده است اجرا می کند. زمانی که ما یک برنامه را می سازیم یک Exe تولید می شود. از این رو، اسمبلی ها مستقیماً با اجرای Exe بارگذاری می شوند. با این حال، یک Exe را نمی توان با سایر برنامه ها به اشتراک گذاشت.

DLL مخفف Dynamic Link Library است. این یک کتابخانه است که شامل کدهایی است که باید مخفی شوند. کد داخل این کتابخانه کپسوله شده است. یک برنامه می تواند از DLL های زیادی تشکیل شده باشد. اینها را می توان با سایر برنامه ها نیز به اشتراک گذاشت.

سایر برنامه هایی که این DLL را به اشتراک می گذارند، تا زمانی که قادر به فراخوانی عملکرد در این DLL هستند، نیازی به نگرانی در مورد پیچیدگی های کد ندارند.

Q #15) Caching چیست؟

پاسخ: Caching به معنای ذخیره موقت داده ها در حافظه است تا برنامه بتواند به جای جستجوی مکان اصلی به داده ها از کش دسترسی داشته باشد. این باعث افزایش کارایی برنامه و سرعت آن می شود. فضای نام System.Runtime.Caching برای ذخیره اطلاعات در Net استفاده می شود.

در زیر 3 نوع مختلف حافظه پنهان آورده شده است:

ذخیره صفحه
ذخیره داده ها
ذخیره سازی قطعه
Q #16) MVC چیست؟

پاسخ: MVC مخفف Model View Controller است. این یک مدل معماری برای ساخت برنامه های Net است.

مدل‌ها – اشیاء مدل داده‌ها را برای یک برنامه از پایگاه داده ذخیره و بازیابی می‌کنند. آنها معمولاً بخش های منطقی یک برنامه کاربردی هستند که توسط دامنه داده برنامه پیاده سازی می شوند.

View – اینها اجزایی هستند که نمای برنامه را در قالب UI نمایش می دهند. View اطلاعات را از اشیاء مدل برای نمایش آنها دریافت می کند. آنها دارای اجزایی مانند دکمه ها، جعبه های دراپ، جعبه ترکیبی و غیره هستند.

کنترلرها – آنها تعاملات کاربر را مدیریت می کنند. آنها مسئول پاسخگویی به ورودی های کاربر، کار با اشیاء مدل، و انتخاب نمایی برای ارائه به کاربر هستند.