گام بعدی بعد از خرید هاست و دامین، راه اندازی یک وب سایت حرفه ای و نصب یک سیستم مدیریت محتوایی (Content Management System) CMS است. در ابتدای امر که کاربری وارد سایت می شود، اولین چیزی که نظر او را به خود جلب می نماید، یک طراحی سایت جذاب است. اگر تمامی اصول و نکات طراحی سایت رعایت شود؛ کاربر به هنگام ورود به سایت احساس آرامش و راحتی دارد. اما در صورتی که قواعد و روانشناسی رنگ رعایت نشود، مخاطب در سایت نمی ماند و سریع خارج می شود. وظیفه شما به عنوان یک طراح سایت این است که کاربر را در سایت نگه داشته و او را تبدیل به مخاطب همیشگی سایت نمایید.

در ادامه این یادداشت نکات مهم در طراحی سایت را بیان خواهیم نمود.

نکات مهم در طراحی سایت

رنگ بندی جذاب:

در هنگام طراحی سایت به منظور انتخاب تم رنگی مناسب، ابتدا باید موضوع سایت را در نظر داشته و سپس با توجه به قوانین روانشناسی رنگ ها، به انتخاب پالت رنگی خود بپردازید. استفاده صحیح رنگ ها در کنار هم، تاثیر مستقیم در افزایش بازدید و نرخ تبدیل سایت دارد. تاثیر رنگ ها را ناچیز نشمارید. رنگ ها دارای قدرتی عظیم هستند که در علم تبلیغات و بازاریابی به آن اهمیت زیادی داده می شود. مزیت رقابتی سایت و کسب و کارتان را با یک رنگ جذاب به نمایش بگذارید. تاثیر رنگ ها در برندینگ نیز وجود دارد.

اهمیت علم تبلیغات در طراحی سایت فروشگاهی و برندسازی

تبلیغات اگر هدفمند و با برنامه ریزی و مداوم باشد آنگاه می تواند تاثیرگذار باشد اما نکته اساسی این است که تبلیغات با توجه به کدام استراتژی سازمانی انجام می شود، جامعه هدف کدام قشر هستند، محصول در کدام قسمت منحنی عمر قرار دارد، تعداد رقبا به چه میزان ست، شناخت مردم از برند و محصول به چه شکلی ست، زمان مناسب ارائه محصول در بازار چه موقع می باشد و آیتم های دیگری که تک تک آنها در موفقیت و عدم موفقیت تبلیغات تاثیر می گذارد.

شاید قند پایین و وجود کلسیم در نوشابه لاکیدو برای من مهم نباشد و حتی اگر این مزیت مدنظر و مهم باشد، نوع زیرو کوکاکولا رو انتخاب بکنم، پس بنظرم پاسخ دادن به این سوال که مزیت رقابتی محصول در قالب چه نوع تبلیغی و در چه زمانی برای چه قشری بیان شود، خیلی حائز اهمیت است.

در طراحی سایت فروشگاهی بهترین گزینه انتخاب رنگ های شاد و پرهیجان است. مخصوصا در طراحی دکمه ها و بنرهای خاص که نیاز است کاربر به آن ها توجه بیشتری نشان دهد. حد تعادل را رعایت نماید و نگاه بیننده را خسته نکنید.

ریسپانسیو بودن سایت:

Responsive بودن یک وب سایت به این معنی است که سایت در همه دستگاه های بصورت کامل و بدون هیچ بهم ریختگی نشان داده شود. (کامپیوتر، لپتاپ، گوشی موبایل و تبلت) در سال 2015 گوگل متوجه شد که بیشتر جستجوها و ورود به وب سایت ها از طریق موبایل است و این رقم بیش از 50 درصد آمار را شامل می شود. همین مطلب نشان دهنده اهمیت ویژگی منعطف بودن سایت است. سایت شما باید برای تلفن همراه نیز آماده باشد. کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش هستند. Mobile Friendly بودن از ویژگی هایی است که در سئو یک سایت از سمت گوگل در نظر گرفته می شود.

هدف از طراحی سایت آموزشی

صحبت از آموزش است هدف اصلی هم آموزش بود اما ایندفعه متفاوت بود چرا که به دنبال آموزش آنلاین بودیم و نیاز به طراحی سایت آموزش آنلاین داشتیم. آموزش ها می توانند در سایت آموزشی گروه بندی شوند و براساس مبتدی تا پیشرفته بودن و یا گروه های مختلف دسته بندی شوند و هیچ محدودیتی هم برای مدرس وجود ندارد!

طراحی سایت برای ارائه خدمات آموزشی آن هم به صورت آنلاین می توان در سطح یک کشور صحبت کرد و با وجود اینترنت به راحتی آموزش آنلاین را حتی به یک روستایی در سیستان نیز ارائه کرد.

حالا وبین سئو بود که وارد عمل شد و طراحی سایت آموزشی اختصاصی را برای مدرسان شروع کرد.

طراحی سایت آموزشی هزینه مدرسان را بسیار بسیار پایین آورد و دیگر نیاز به پرداخت اجرای فضای آموزشی نبودند. محدودیتی برای تعداد نفرات برای آموزش نداشتند و براحتی می توانستند آموزش غیرحضوری خود را در سایت آموزشی خود داشته باشند.

بسیاری از شرکت های طراحی سایت و ارائه دهنده خدمات طراحی سایت با تجربه وجود دارند که نگاهی متفاوت به مقوله سایت و طراحی سایت دارند و به آن به عنوان یک اثر هنری نگاه می اندازند و در پی ارائه بهترین خروجی کار هستند. شرکت طراحی سایت معتبر از قبیل: websima, novin, webinseo,

newseo هستند.

طراحی سایت یک هنر است!

استیو جابر اول یک هنرمند بود و پس از آن به غولی اقتصادی و یکی از رهبران بزرگ تجاری قرن بدل شد. خیلی از دوستانی که عاشقانه استیو جابز را دوست دارند و از او الگو می گیرند و در بازار کسب و کار مشغول هستند ، چیزی را فراموش کرده اند که تا کنون حتی “امیر تقوی ” که به نوعی یک جابزشناس هست هم ندیده ام به آن اشاره کند و این عنصر چیزی نبود جز ” هنر “!

تا کنون از دوستانی که عاشق استیوجابز بوده اند بسیار در موردش شنیدم، اما نشنیدم دوستی به آن اشاره کند که استیو پس از رها calligraphy کردن دانشگاه ، به کلاس فوق برنامه ای در همان دانشگاه محل تحصیلش رفت و آنجا آموخت ( نوعی خوشنویسی که به طراحی فانت ها و خط می انجامد )

هنر و زیباشناسی محصولات ، چیزی بود که همیشه در جایگاه اول برای جابز قرار داشت. چیزی که برای اکثر مدیران و فعالان حوزه ی کسب و کار ما ( با جامعه آماری و دیداری خودم ) جایگاه آخر را در زندگی شان دارد ، آن هم با نگاهی تفریحاتی برای آخر هفته و تفنن. زمینه ی تحول اقتصادی آمریکا ، تحول فرهنگی اش بود و هنر از پایه های فرهنگ هر کشور. امری که نگاه اکثریت عوام در ایران به آن این است: بیکارها و علاف ها پی هنر می روند …اینطوری می شود که روح از جامعه ی صنعتی و سازمانی ما رخت بر می بندد و کپی کاری و تقلید می شود همه چیز تولید و کسب و کار و تبلیغات ما.

چرا ؟ …چون هنر شما را به غول ایده و خلاقیت بدل می سازد ! جهان راست ذهن ها ! کتاب ” ذهن کامل نو “…

حال پیشنهاد چیست؟

شاید اگر ، هر دوستی که در زمینه ی کسب و کار فعال است ، در شاخه ای هنری هم شروع به آموختن )  کند ، آنگاه نزدیکی به استیو جابز رخ دهد.

هنر ، عنصر فراموش شده ی دنیای کسب و کار ماست …

شاید هر فعالی در حوزه ی کسب و کار ، بهتر باشد از خودش بپرسد ، چقدر در زندگیش به ادبیات و هنر بها می دهد ؟علی الخصوص برای یک فعال در حوزه ی تبلیغات که این موضوع یک الزام به نظر می رسد …آن هم نه فقط آشنایی با دنیای هنر ، بلکه داشتن پیشینه ی آرتیستی …

اگر استیور جابز آی پد و موس را خلق کرد ، چون کار با انگشتان و هنر دست را می شناخت و احتمالا آشنایی با طراحی فیگورهای دست ، بی دخیل در آن نبوده.