همه ما در مواقع حوادث طبیعی و غیر طبیعی مختلف کنترل خود را از دست می دهیم و واکنش های مختلفی نشان می دهیم. حتی ممکن است هنگام حوادث به دلایل مختلف مانند نبود تجهیزات بیشتر کنترل خود را از دست بدهیم و خطرات جبران ناپذیری برای خود و افراد دیگر رقم بزنیم. در این نوع شرایط ها داشتن تجهیزات و مجهز کردن محل کار و زندگی با آن ها یکی از مهم ترین مواردی است که باید قبل وقوع هر گونه اتفاقی به آن ها اهمیت بدهیم. به عنوان مثال فایر باکس ( جعبه آتش نشانی ) یکی از این تجهیزات است که در تمام ساختمان ها نصب آن ضروری است. حال امروز در این مقاله می خواهیم درمورد فایر باکس با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی مهمی درمورد آن به شما بدهیم. پس با فایرباکس مزینانی همراه باشید:

جعبه آتش نشانی که نام دیگر فایر باکس است، یک نیاز مهم برای ساختمان ها، ادارات، فروشگاه ها، مجتمع های تجاری و کلیه اماکن سرباز و سربسته می باشد. جعبه های آتش نشانی دارای متعلقات خاص هستند که برای مهار آتش در زمان بروز آتش سوزی از آن ها استفاده می شود. در نتیجه با فایر باکس به راحتی و در سریعترین زمان می توانید آتش را خاموش کنید و منتشر شدن آن جلوگیری کنید گرچه این جعبه تا زمانی که ماموران آتش نشانی به محل برسن برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه و اتفاقات بزرگ تر مناسب هستند.

فایر باکس ها چه ویژگی هایی دارند ؟

همانطور که پیش تر گفتیم، در این جعبه ها وسایل زیادی برای اطفای حریق قرار دارد، این وسایل به طوری کلی برای مهار آتش کاربرد دارندو در نتیجه اگر قصد خرید جعبه آتش نشانی را دارید باید اطلاعات کاملی درمورد متلعقات آن به دست آورید :

شیلنگ مخصوص آتش نشانی :

شیلنگ آتش نشانی یکی از مهم ترین  تجهیزات جعبه فایر باکس محسوب می شود. این شیلنگ ها با انواغ برزنتی، کوتین دار و ضد اسید تولید شده که درون جعبه آتش نشانی قرار دارند و با کمک آن ها ماده ای مخصوص برای مهار کردن آتش پاشیده می شود.

قرقره

شما برای به کار بردن شیلنگ آتش نشانی به قرقره احتیاح دارد در نتیجه قرقره نیز درون فایر باکس ها وجود دارد. برای استفاده از شیلنگ قرقره را روی آن ها قرار می دهند، تا استفاده آن ها راحت تر شود.

نازل

تجهیزات بعدی نازل است که در حقیقت پاشنده ای است که آب را برای خاموش کردن آتش به بیرون پرتاب می کند. نازل ها انوااع مختلفی دارن که به نوع پخش آن ها و … مرتبط است  و به دو انواه فوک و جت آب بر روی آتش اسپری می شوند.

شیر فلکه

شیر فلکه متعلقات بعدی جعبه های آتش نشانی است که جنس آن از برنج بوده و منبع تغذیه جعبه های آتش نشانی مجسوب می شوند.

کوپلینگ و هیدرانت :

از دیگر اتصالات مهم و خاص فایر باکس ها کوپلینگ و هیدرانت هستند که برای مصارف خانگی یا صنعی تولید می شوند که دو مدل انگلیسی و آلمانی دارند.