طبیعتاً یکی از مباحث مهم در زمینه تولید محتوا و بهبود وضعیت کلی سئو وبسایت، توجه به کلمات کلیدی و انتخاب درست آن‌ها است. تحقیق کلمات کلیدی دارای نکات ظریفی است که اگر به هنگام تولید محتوا، به این نکات توجه کنید خواهید توانست استراتژی سئو و ارتقاء وبسایت خود را به درستی تنظیم کنید. استراتزی سئو یکی از مواردی در سئو است که حتما باید به درستی انجام شود. تیم استراتژی سئو یاسئومی میتواند در تدوین استرتژی سئو به شما کمک کند. از آن جایی که از صفحه دوم گوگل به‌عنوان گورستان وبسایت‌ها یاد می‌شود، ارتقاء سئو سایت به کمک کلمات کلیدی نقش خود را بیش از پیش نشان می‌‌دهد. در نتیجه بایستی قبل از شروع به تولید محتوا به آموزش تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم تا بتوانیم یک خروجی مثبتی داشته باشیم و محتوای ما به کاربران بیشتری نشان داده شود. از آن جایی که شرکت یاسئومی پیشتاز در زمینه سئو و تولید محتوا می‌باشد ما در این مطلب از تجربه کارشناسان یاسئومی کمک گرفته‌ایم تا اطلاعات جامع و مفیدی را درباره  کیورد ریسرچ یاسئومی  اختیار شما قرار دهیم، اگر در این ارتباط سوالی دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی مختصر با کلمات کلیدی

قبل از آن که از تجربه کارشناسان و متخصصان یاسئومی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم، لازم است با خود ماهیت کلمات کلیدی به طور مختصر آشنا شویم. فرض کنید قصد دارید که یک وبسایت طراحی کنید و با روش طراحی آن آشنا نیستید، در این صورت اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟ طبیعتاً با توجه به عادات جدید زندگی روزمره، به صفحه گوگل رفته و عبارات و کلماتی نظیر طراحی وبسایت، آموزش طراحی سایت رایگان و مواردی از این قبیل را جستجو می‌کنید. در واقع به قول متخصصان سئو شرکت یاسئومی، این کلمات همان کلمات کلیدی مقاله شما هستند که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مقاله شما را بیابند. بنابراین، هرچه کلمات کلیدی شما هدفمندتر انتخاب شوند و مرتبط با موضوع مقاله شما باشند، نرخ تبدیل و ترافیک سایت شما بالاتر می‌رود. البته ناگفته نماند که بهتر است چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده در متن 2 درصد متن را به خود اختصاص دهد و این مقدار نیز بایستی به طور مساوی در کل متن شما توزیع گردد.

روش ساده انتخاب کلمات کلیدی

در گذشته که گوگل به وسیله هوش مصنوعی چندان رشد نکرده بود، انتخاب کلمات کلیدی کار ساده‌ای محسوب می‌شد و فقط کافی بود به هنگام تولید محتوا کلماتی را در متن محتوای خود استفاده کنید که انتظار دارید مردم آن را جستجو کنند. هرچند این مطلب به طور پایه‌ای روش درستی بود اما متاسفانه این روش با توجه به تحولات دنیای مجازی و اینترنت، کارایی خود را به طور قابل توجهی از دست داده است و امروزه اهمیت تحقیق در زمینه انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی افزایش یافته است و سبب شده تا شرکت‌هایی ما، به منظور ارتقا سئو وبسایت شما و ارائه خدمات سئو یاسئومی به وجود آیند.

مراحل انتخاب کلمه کلیدی از دید یاسئومی

متخصصان سئو یاسئومی معتقدند که برای ارتقا سئو مقاله و وبسایت، بایستی سه مرحله را پشت سر بگذارید. اولین قدم در این زمینه تهیه فهرستی از موضوعات مرتبط با محتوای مدنظرمان است. که در واقع این همان روشی است که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد و در این مرحله باید خود را به جای فردی که به جستجوی آن مطلب می‌پردازد، قرار دهید و حدس بزنید که مخاطب هدف شما به چه مطالبی از خود علاقه نشان می‌دهد و آن‌ها را جستجو می‌کند؟

مرحله بعدی گرفتن ایده از کنسول‌ جستجوی گوگل است. البته ناگفته نماند هدف از این مرحله انتخاب نهایی کلمه کلیدی نیست! بلکه به نظر کارشناسان سئو یاسئومی، این کار به شما کمک می‌کند تا به طور منسجم‌تر متوجه شوید که مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است؟ در نتیجه شما به راحتی می‌توانید با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که کنسول سرچ گوگل به شما نشان می‌دهد به لیستی از ایده‌های درست برسید. به عبارت ساده‌تر، کنسول سرچ گوگل به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که افراد پس از سرچ در سایت شما چه کلماتی را جستجو کرده‌اند.

پس از پشت سر گذاشتن مراحل قبل بهتر است سری به مرورگر خود بزنید، به هنگام وارد کردن موضوع مقاله، گوگل یک لیست کشویی از موضوعات مرتبط با این مطلب را به شما نشان می‌دهد که در واقع به این بخش Google Suggestions گفته می‌شود و این پیشنهادات براساس این که افراد زیادی آن‌ها را جستجو کرده‌اند به نمایش درمی‌آیند. البته ناگفته نماند که این پیشنهادات گوگل همواره در حال تغییر است و یاسئومی به شما پیشنهاد می‌کند تا برای انتخاب هدفمندتر کلمات کلیدی از ابزار کلیدواژه کمک بگیرید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا به هنگامی که یک کلمه را وارد کردید صدها پیشنهاد هدفمد در ارتباط با این کلمه در اختیار شما قرار گیرد و همچنین ویژگی جالب این ابزار این است که کلمات پیشنهادی آن محدود به گوگل نبوده و از تمامی سایت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ نظیر یوتیوب، اینستاگرام، آمازون، توییتر، eBay و غیره پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که متخصصان سئو یاسئومی معتقدند، به هنگام انتخاب کلمات کلیدی بهتر است که به صورت ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کنید؛ چراکه رقابت در بین کلمات کلیدی کوتاه بسیار بالاست درحالی که نرخ تبدیل کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) بیشتر است.

بهترین روش انتخاب کلمات کلیدی

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره شده سئو سایت برای بهتر دیده شدن وبسایت و محتوای شما بسیار مهم و حائز اهمیت است و یکی از راه‌های مهم در زمینه ارتقا سئو سایت، انتخاب درست کلمات کلیدی است. شما برای انتخاب درست و هدفمند کلمات کلیدی بایستی چند مرحله را پشت سر بگذارید و به نظر کارشناسان سئو شرکت یاسئومی، بهتر است که برای این کار از ابزار کلیدواژه استفاده کنید تا جایگاه محتوای شما در میان رقبا ارتقا یابد. چنانچه در زمینه انتخاب کلمات کلیدی درست یا سئو وبسایت خود اشکال داریم حتما سری به شرکت سئو یاسئومی بزنید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه یاسئومی بهره ببرید.

برگرفته ار وبلاگ یاسئومی| https://yaseomi.com