این سوال که آیا خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری خوب است یا خیر، امروزه ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول کرده است. روزانه سرمایه گذاران بسیار زیادی پس از تحقیق درباره رمز ارزها، به سرمایه گذاری در بازار آن ها علاقمند می شوند. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن تمایل دارد، بهتر است که نکات این مقاله را به خوبی یاد بگیرید. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می توانید سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشید. به همین منظور، ابتدا با ارز دیجیتال آشنا می شویم و سپس درباره سرمایه گذاری در آن گفتگو می کنیم.

ارز دیجیتال (رمز ارز) چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز، شکلی از دارایی دیجیتال می باشد، که با کمک معادلات پیچیده ریاضی رمزنگاری می شوند. این دسته از دارایی های دیجیتال، به دلیل رمز نگاری شده بودن، امنیت بالاتری نسبت به سایر دارایی ها دارند. این دارایی ها که عموما خاصیت ضد تورم دارند، امکان جا به جایی سریع، امن و کم هزینه را به شما می دهند. با استفاده از رمز ارز می توانید در عرض چند ثانیه و بدون کسب مجوزهای خاص، مقدار ارز دلخواهی را به سایر نقاط جهان انتقال دهید. به همین دلیل استفاده از رمز ارزها به خصوص در مبادلات جهانی، سرعت و امنیت بیشتری دارد و مطمئن تر است. همچنین حذف واسط ها در انجام این کار، باعث کاهش هزینه های آن می شود. بنابراین خرید ارز دیجیتال، می تواند برای بسیاری از افراد، کارآمد باشد.

اولین ارز دیجیتال، بیت کوین (BTC) بود که در سال 2008 ساخته شد. این ارز دیجیتال تا سال 2010 چندان پر فروغ نبود تا این که اولین مبادلات آن صورت گرفت. خرید ارز دیجیتال تقریبا از سال 2013 رشد قابل توجهی پیدا کرد. این موضوع نمایانگر افزایش علاقمندی مردم به رمز ارزها می باشد. در سال های 2017 و 2021 نیز، موج های دیگری از ورود سرمایه گذاران متعدد به بازار رمز ارزها شکل گرفت. هم اکنون هم خرید ارز دیجیتال رونق بالایی دارد.

آیا خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری خوب است؟

افراد زیادی مشتاق اند که دارایی خود را در یک بازه زمانی کوتاه مدت چند برابر کنند. معمولا یکی از جاهایی که این افراد زیاد به آن سر می زنند، بازار ارز دیجیتال است. سرمایه گذاران بازار رمز ارزها با خرید ارز دیجیتال و فروش آن در زمانی مناسب، کسب سود می کنند. البته که فعالیت در این بازار نیازمند آموزش و کسب تجربه است. بنابراین برای این که گرفتار تله های مختلف سرمایه گذاری نشوید باید نکاتی را رعایت کنید. به طور کلی خرید ارز دیجیتال می تواند سود آور باشد؛ اما به شرطی که قوانین آن را رعایت کنید.

  • انتخاب یک صرافی خوب
  • آموزش دیدن در حوزه سرمایه گذاری و معامله
  • پرهیز از انجام معامله بر پایه احساسات
  • تهیه یک کیف پول مطمئن

این چهار نکته می تواند چهار راهنمایی ضروری برای ورود شما به بازار ارز دیجیتال باشد. اگر قصد خرید ارز دیجیتال و سود گرفتن از آن را دارید، باید به تمامی این نکات توجه کنید. یک صرافی آنلاین خوب که امکانات و ویژگی هایی نظیر سرعت و امنیت بالا، کارمزد کم، تسویه آنی، پشتیبانی 24 ساعته و… را داشته باشد، می تواند شما را زودتر به سود برساند. انتخاب یک صرافی خوب باعث افزایش احتمال سودگیری شما می شود و برخی از موانع سرمایه گذاری را به صورت خودکار از جلوی پای شما بر می دارد. همچنین آموزش دیدن، کنترل احساساتی مانند ترس و طمع و تهیه یک کیف پول مطمئن، می تواند شما را یک گام دیگر به جلو ببرد.

خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین

اکنون با دانستن نکات فوق، سرمایه گذاری مطمئن تری خواهید داشت. اگر مایل هستید که سرمایه گذاری خود در بازار رمز ارزها را با خرید ارز دیجیتال آغاز کنید، اول باید یک صرافی آنلاین معتبر را پیدا کنید. صرافی آنلاینی که بتواند که خدمات لازم را به بهترین شکل در اختیار شما بگذارد. به طور مثال صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، یکی از صرافی هایی است که خدمات کامل و رایگانی را در اختیار کاربرانش می گذارد. امکان خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال در این صرافی، برای تمامی ایرانیان بالای 18 سال وجود دارد.

برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن و انجام فرآیند خرید ارز دیجیتال، ابتدا وارد سایت این صرافی شده و ثبت نام کنید. سپس با ورود به بخش اطلاعات کاربری، اطلاعات لازم را جهت احراز هویت داخل سایت قرار دهید. پس از تکمیل این مرحله احراز هویت شما انجام می شود و می توانید خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. برای خرید ارز دیجیتال روی دکمه خرید و فروش در مقابل آن کلیک کنید. اکنون صفحه ای برای شما باز می شود که با پر کردن اطلاعات لازم در آن، می توانید خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. برای آموزش تصویری این مراحل نیز، می توانید به بخش راهنمای استفاده در سایت صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن مراجعه کنید.