امروزه ساخت سایت توسط شرکت ها و اشخاص مختلف و با کیفیت های گوناگون انجام می شود. اغلب صاحبان مشاغل و مدیران به دلیل گسترش فضای مجازی و عقب نماندن از دنیای رقابت برای کسب و کار خود به طراحی وب سایت اقدام می کنند. از میان امور مربوط به طراحی، ساخت سایت فروشگاهی یکی از پررونق ترین آنها به شمار می رود. سئو و موضوعات مرتبط با آن جزو مباحث مهم سایت و طراحی است ولی سئوی اینستاگرام جهت فعالان این پلتفرم شبکه اجتماعی نیز مورد بحث قرار می گیرد.

به همین جهت قصد داریم در مطلب امروز درباره طراحی وب فروشگاهی و سئو در اینستاگرام صحبت کنیم.

ساخت سایت حرفه ای فروشگاهی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

در دنیای اینترنت و فضای مجازی اغلب کسب و کارها با ساخت سایت به فعالیت خود ادامه می دهد. مدیران مشاغل با ارائه سفارش به شرکت های تخصصی ساخت وب و طراحان سایت به فعالیت خود می پردازند. یک طراح سایت حرفه ای با استفاده دانش و تجربه بالا تمام امور مربوط به سایت های فروشگاهی را با دقت فراوان انجام می دهد. سایت های فروشگاهی به دلیل شرایط ویژه خود باید دارای امکانات و قابلیت های پیشرفته ای باشند که توسط طراح صورت می گیرد. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • یک سایت فروشگاهی حرفه ای باید کابرپسند بودن را مد نظر داشته باشد. سادگی و ظرافت جزو ویژگی های سایت مورد علاقه کاربران است. استفاده آسان از وب سایت و جستجوی راحت در آن مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.
  • امکان استفاده از وب فروشگاهی با موبایل و تبلت نیز یکی دیگر از مزیت های خوب به شمار می رود.
  • عکس های باکیفیت و فیلم های واضح نیز موجب اطمینان خاطر مشتری از کالای مورد نظر می شود.
  • بخش های پیشنهادات ویژه، نظرات کاربران و لیست کالاهای محبوب نیز جزو قابلیت های خوب محسوب می شود.
  • ساخت سایت فروشگاهی به صورت حرفه ای باید گزینه های پرداخت در محل و آنلاین را در فروشگاه آنلاین طراحی کند. در فروشگاه های مجازی که در همان ابتدا اطلاعات دقیق هزینه حمل و نقل ارائه می شود اغلب مشتریان از خرید انصراف نمی دهند.
  • امکان بازگشت کالا در صورت عدم رضایت مشتری در سایت فروشگاهی یک گزینه بسیار مطلوب است که موجب جلب اطمینان مشتری می شود.

فروشگاه آنلاین باید از جهت ساختاری ویژگی های متعددی داشته باشد که در بخش بعدی به آنها نیز می پردازیم.

ویژگی های ساختاری فروشگاه آنلاین

ساخت سایت برای فروشگاه باید مشخصات ویژه ای داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • طراحی فروشگاه مجازی باید با ظاهری جذاب صورت گیرد؛ زیرا کاربران در ابتدا با ظاهر وب مواجه می شوند. لوگوی خاص و گرافیک منحصر به فرد جزو جذابیت های سایت به شمار می رود.
  • سرعت بالای سایت یکی دیگر از ویژگی های فروشگاه مجازی است. در بسیاری از مواقع کاربران به سبب دیر لود شدن سایت فروشگاه از خرید خود منصرف می شوند.
  • بهینه سازی موتور جستجو یکی دیگر از مشخصات خوب و امتیازات ساخت سایت حرفه ای فروشگاه است. یک سئوی قدرتمند می تواند میزان ترافیک و جستجوی کاربران در فروشگاه مجازی افزایش دهد. ارتقای سئوی فنی و تکنیکال باید توسط طراح خوب انجام شود.
  • امکانات مدیریت سفارشات، مدیریت کالاها و مدیریت مشتریان نیز برای سایت های فروشگاهی جزو ضروریات به حساب می آیند.

آشنایی با سئوی اینستاگرام

سئوی اینستاگرام یکی از موضوعات مورد توجه برای فعالان این شبکه اجتماعی است. با استفاده از سئوی بالا می توان موقعیت خوبی در فضای اینستاگرام ایجاد کرد و کاربران بیشتری از پیج مورد نظر دیدن کنند. اما از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی است چگونه همانند یک وب سایت عمل کرده و سئوی آن افزایش می یابد؟ وب سایت با بهینه سازی در موتور جستجو به صفحه اول می آید ولی یک محتوا در این پلتفرم چگونه به اول لیست صعود می کند؟ با بهینه سازی پست های خود در این شبکه اجتماعی می توانید موقعیت پیج را بهبود دهید.

با افزایش سئوی اینستاگرام کلمه کلیدی یا هشتک مربوط به یپج یا فعالیت مورد نظر در بالای لیست مشاهده می شود. به این ترتیب تعداد کاربران بیشتری به پیج اول لیست دسترسی پیدا می کنند.

روش های افزایش سئوی اینستاگرام

روش های متعددی جهت افزایش سئوی اینستاگرام وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • در ابتدای راه باید کلمات کلیدی اصلی را با استفاده از ابزارهای مخصوص اینستاگرام جستجو کنید. در این جستجو باید بین کلمات اصلی و فرعی را از هم مجزا کرده و بر اساس آن اولویت بندی کنید.
  • بیو اینستاگرام یا پروفایل را با استفاده از کلمات کلیدی به نگارش درآورید.
  • استفاده از هشتک های مناسب و Alt یکی دیگر از روش های افزایش سئوی اینستاگرام است.
  • قرار دادن ویدئوی مرتبط و مناسب، شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و جذب فالوور به صاحب پیج می دهد.
  • استفاده از لوکیشن برای فعالیت های یک محدوده گزینه مناسبی است؛ اما جهت جذب مخاطبان بیشتر برای فعالیت های بدون محدوده خاص، لوکیشن آن را هر چند وقت یکبار تغییر دهید.

اگر به دنبال یک شرکت تخصصی برای ساخت سایت هستید به مجموعه ایران سایت مراجعه کنید. این شرکت باسابقه و حرفه ای، تمام امور وب سایت شما را با بهره گیری از نیروی ماهر خود انجام می دهد. در ایران سایت گروه های متعددی فعالیت دارند از قبیل: دیجیتال مارکتینگ، سئو، سوشال مدیا، عکاسی، تولید محتوا، برنامه ریز و گوگل ادوردز. جهت سفارش و دریافت خدمات به آدرس اینترنتی iransite.com مراجعه کنید.