اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند

چگونه دستگاه تصفیه آب مناسب را برای خود انتخاب کنید ما در تصفیه مارکت با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و با همکاری شرکت  Brondell   به شما کمک می‌کنیم که در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آب خالص و تمیز می‌تواند برای سلامتی ما معجزه کند. به‌هرحال، بدن شما از 72 درصد آب تشکیل‌شده است. بااین‌حال، بسیاری از آب آشامیدنی در دسترس ما با طیف وسیعی از آلاینده‌ها آلوده است – برخی از آن‌ها عمداً (مانند فلوراید یا کلر) و بسیاری دیگر از آن‌ها آلودگی‌های متقابل ناخواسته مانند فلزات سنگین، علف‌کش‌ها، داروها، آرسنیک و موارد دیگر به آب اضافه‌ شده‌اند.

و اگرچه ممکن است هر بار که یک جرعه آب می‌خوریم به آلودگی آب فکر نکنیم، ولی بر اساس آزمایشات انجام گرفته بر روی آب، ثابت شده است که آن‌ها بر سلامت ما تأثیر می گذارند. بر اساس EPA ، آب آلوده می‌تواند باعث طیف گسترده ای از مسائل، از جمله بیماری های گوارشی، اختلالات سیستم عصبی، یا آسیب های تولید مثل، و همچنین بیماری های مزمن مانند سرطان شود. وقتی در نظر بگیرید که این تنها منبع مسمومیت در زندگی شما نیست، بلکه یکی از بسیاری از آن ها (از جمله آلاینده های هوا، فلزات سنگین در غذاهای دریایی، هورمون های موجود در گوشت و غیره) است، می توانید متوجه شوید که چرا کاهش قرار گرفتن در معرض آن تا حد ممکن ضروری است.. آبی که روزانه می نوشید یک مکان عالی برای شروع است.

پیدا کردن سیستم تصفیه آب مناسب

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده اید اگر اصلاً کاوش را شروع کرده باشید، طیف گسترده ای از فیلترهای آب در بازار وجود دارد. برخی از آن‌ها مطمئناً مؤثرتر از سایرین هستند، اما بسیاری از آن‌ها با اهداف متفاوتی ساخته شده‌اند – بنابراین وقتی در نظر می‌گیرید که چه چیزی را می‌خواهید از آب خود فیلتر کنید و فرآیندی که توسط آن انجام می‌دهید، چه چیزی برای شما مهم است تصفیه مارکت طیف وسیعی از گزینه‌های فیلتراسیون آب را ارائه می‌دهد و از جمله محبوب‌ترین سیستم‌های تصفیه اسمز معکوس ما می‌توان به دلیل کارایی و اثربخشی آن‌ها اشاره کرد. در حالی که هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد، بسیار توصیه می شود که یک سیستم فیلتراسیون را انتخاب کنید که دارای گواهی انجمن کیفیت آب (WQA) باشد. این تضمین می‌کند که استانداردهای ملی WQA برای اثربخشی و ایمنی اثبات شده را پاس کرده است.

اسمز معکوس چیست؟

فیلتراسیون آب اسمز معکوس اکثریت قریب به اتفاق آلاینده ها را با فشار دادن آب و فشار دادن به غشای نیمه تراوا که آلاینده های با غلظت بالا و بزرگتر را از بقیه آب جدا می‌کند، از بین می برد.

چرا اسمز معکوس را به گزینه های دیگر انتخاب کنید؟

فیلتراسیون اسمز معکوس از نظر حذف طیف وسیعی از آلاینده ها به طور گسترده مؤثرترین روش در نظر گرفته می شود. اکثر سیستم های تصفیه آب، مانند سیستم هایی که از فناوری کربن استفاده می کنند، می توانند بوها، کدر بودن آب، ترکیبات آلی، کلر و باکتری ها را به طور مؤثر فیلتر کنند. سیستم‌های تصفیه اسمز معکوس این آلاینده‌ها را حذف می‌کنند، و همچنین انواع مختلفی از نگرانی‌هایی را که اکثر فیلترها از دست می‌دهند یا تا حدی برطرف می‌کنند. این فهرست شامل آلاینده‌هایی مانند ویروس‌ها، آرسنیک، فلوراید و مواد جامد محلول می‌شود.

اثرات زیست محیطی فیلترهای آب: هدر رفتن بیش از حد آب

یکی از اجزای مهم فیلتراسیون آب که باید در نظر گرفته شود – از نظر هزینه و کاربرد – ضایعات آب است. در طی فرآیند فیلتراسیون، مقداری آب به ناچار هدر می رود، اما اینکه چقدر آب مهم است.در واقع، فیلتر کردن آب اغلب هزینه بالایی دارد: اکثر سیستم‌های اسمز معکوس 20 گالن آب را فقط برای تولید 1 گالن آب آشامیدنی فیلتر شده هدر می‌دهند. این می‌تواند به طور قابل توجهی هم بر ضایعات آب و هم بر قبض آب شما تأثیر بگذارد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که کمبود آب در حال حاضر یک مسئله است، این موضوع حتی بیشتر نگران کننده می شود.

حتی بهترین فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس خانگی می‌تواند به ازای هر 1 گالن آب آشامیدنی فیلتر شده، 4 گالن آب هدر دهد. این بدان معناست که 75 درصد از آبی که خانه شما استفاده می‌کند مستقیماً از مجرای فاضلاب عبور می‌کند – و تا همین اواخر، بهترین حالت شما این بود. در تصفیه مارکت، ما مشتاق آب آشامیدنی تمیز هستیم. و ما همچنین مشتاق راه حل هایی هستیم که کار می کنند. به همین دلیل است که ما سیستم‌های RO را ایجاد کردیم که کارایی بیشتری را با همان عملکردی که انتظار دارید ارائه می‌دهند.

با Capella آشنا شوید: یکی از ایمن ترین و کارآمدترین سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس در بازار

Capella RC250  جدید راه حل بهتری را ارائه می دهد – یکی از کارآمدترین سیستم های اسمز معکوس در بازار.

20 برابر کارآمدتر:

Capella RC250 فقط به 1 گالن ضایعات آب برای هر 1 گالن آب آشامیدنی فیلتر شده نیاز دارد. این باعث می شود RC250 تا 20 برابر کارآمدتر از سایر سیستم های RO باشد.

فناوری هوشمند صرفه جویی در مصرف آب:

فیلتراسیون سه مرحله‌ای شامل یک غشای فیلتر اسمز معکوس با کارآمدی زیست محیطی است که آب را در سطح وسیع‌تری تحت فشار قرار می‌دهد و ساختار ثبت شده آن نرخ بازیابی بالاتر و همان عملکرد فیلتراسیون را ایجاد می‌کند.

عمر طولانی تر فیلتر:

فیلتر اولیه همچنین به طور متوسط 24 ماه یا دو سال دوام می آورد، به این معنی که فیلترهای کمتری را با تعمیر و نگهداری و (البته!) هزینه کمتری پشت سر می گذارید.

ما توانسته‌ایم ضایعات آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و آن را به بهترین گزینه – و اقتصادی‌ترین و دوستدار محیط‌زیست نیز تبدیل کنیم. (مانند همه محصولات ما، Capella نیز دارای گواهینامه  WQA است و استانداردهای ملی را در ایمنی رعایت می‌کند.)

نحوه عملکرد فرآیند فیلتراسیون:

مرحله 1 پیش فیلتر – کربن فعال پلاس

“پیش فیلتر” از کربن فعال برای کاهش کلر و ذرات مانند ماسه و زنگ استفاده می‌کند – همچنین از عملکرد غشاء E2RO محافظت و بهبود می بخشد تا از عملکرد طولانی تر اطمینان حاصل کند.

عمر فیلتر: 6 ماه

*توجه: از آنجایی که طول عمر آن‌ها یکسان است، فیلترهای تعویض مرحله 1 و مرحله 3 به صورت یک بسته در دسترس هستند.

مرحله 2 فیلتر اسمز معکوس – غشای RO کارآمد اقتصادی

غشای E2RO (که در بالا ذکر شد) سپس آلاینده ها و ناخالصی هایی مانند فلزات سنگین، کیست ها، فلوراید و مواد شیمیایی صنعتی را کاهش می دهد. این فیلتر اولیه به طور متوسط ​​حدود 2 سال قبل از نیاز به تعویض دوام می آورد.

عمر فیلتر: 24 ماه

مرحله 3 پس فیلتر – بلوک کربن

در نهایت، آب از پس فیلتر عبور می‌کند، که باعث کاهش بیشتر آلودگی های ماندگار مانند کلر و VOC می شود. هدف اصلی آن بهبود طعم و بوی کلی آب آشامیدنی شما است.

عمر فیلتر: 6 ماه

*توجه: از آنجایی که طول عمر آن‌ها یکسان است، فیلترهای تعویض مرحله 1 و مرحله 3 به صورت یک بسته در دسترس هستند.

 Meet the Circle: سیستمی بهتر برای آب بهتر

Circle یکی دیگر از گزینه‌های فوق‌العاده است – این سیستم اسمز معکوس براق و با ظرفیت بالا حاوی فناوری ثبت اختراع صرفه‌جویی در مصرف آب است که آن را تا 10 برابر کارآمدتر از سیستم‌های فیلتر آب اسمز معکوس معمولی می‌کند.

10 برابر کارآمدتر از سایر سیستم های رقابتی

دایره از فناوری ثبت اختراع صرفه جویی در آب، از جمله یک مخزن منعطف منحصر به فرد و سوپاپ هوشمند ثبت شده استفاده می‌کند که به طور قابل ملاحظه ای فشار برگشتی و در نتیجه هدر رفتن آب غیرضروری را کاهش می دهد. این فناوری آن را 10 برابر کارآمدتر از سایر سیستم های رقابتی موجود با قیمت مشابه می‌کند.

فنّاوری صرفه جویی در انرژی

سیستم Circle هم مخازن و هم فیلترها را یکپارچه می‌کند و نیاز به برق را از بین می برد و حتی در مصرف روزانه صرفه جویی بیشتری می‌کند.

آب فوق العاده تمیز با فیلتراسیون چهار مرحله ای

چهار فیلتر مجزا با هم کار می کنند تا حداکثر فیلتر را ارائه دهند. Circle دارای گواهی نامه طلایی WQA برای عملکرد قابل اعتماد است.

صرفه جویی در فضا، طراحی جمع و جور

جای جای جای شگفت آور کوچک دایره، فضای زیادی را در زیر پیشخوان شما باقی می گذارد و نصب و نگهداری آن آسان است. دایره یک سیستم اسمز معکوس زیبا و کارآمد برای خانه های مدرن و پایدار است.

نصب ساده و DIY

اگر برای اولین بار از فیلتر آب خود استفاده می کنید، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد – اگر فقط به این دلیل که چیزهایی را که نمی دانید نمی دانید.

تمام فیلترهای آب  دستگاه تصفیه آب برای نصب آسان در خانه آماده هستند و سیستم های فیلتراسیون   (RO) Capella RC250 و Circle نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می‌توانید ویدیوهای نصب DIY ما را بررسی کنید یا اگر ترجیح می‌دهید شخص دیگری آن را مدیریت کند، سریعاً یک tasker از TaskRabbit استخدام کنید.

منابع :

https://tasfiehmarket.com/product-category/water-purifier

https://www.brondell.com/healthy-living-blog/reverse-osmosis-and-clean-water-without-waste