ایده هایی برای توسعه ظرفیت دانش آموزان برای استفاده از اصطلاحات خاص رشته و زبان مورد استفاده در آموزش. گرفتن بورس تحصیلی

“اگر زبان خود را تغییر دهید افکار خود را هم تغییر می دهید.” – کارل آلبرشت

زبان آکادمیک یک فرازبان است که به زبان آموزان کمک می کند تا 50000 کلمه ای را که انتظار می رود تا پایان دبیرستان درونی کرده باشند به دست آورند و شامل همه چیز از تصویرسازی و سواد نمودار گرفته تا گفتاری، گرامر، و ژانرهای درون زمینه ها می شود.

زبان آکادمیک را به عنوان لباس کلامی در نظر بگیرید که در کلاس‌های درس و سایر زمینه‌های رسمی برای نشان دادن شناخت درون فرهنگ‌ها و نشان دادن آمادگی دانشگاه می‌پوشیم. دو نوع عمده وجود دارد: زبان آموزشی («چه سرنخ‌های متنی تجزیه و تحلیل شما را پشتیبانی می‌کند؟») و زبان رشته (مثال‌هایی عبارتند از تلفیق در هنرهای زبانی، بدیهیات در ریاضی، مبارزه طبقاتی در مطالعات اجتماعی، و اتم در علم). هیچ دانش آموزی به مدرسه نمی آید که در گفتمان آکادمیک ماهر باشد – بنابراین، آموزش متفکرانه مورد نیاز است.

از کجا باید شروع کرد:

این اشتباه است که فکر کنیم زبان آکادمیک یک مقوله سطل زباله است که بسته به زمینه هر کلمه ای را شامل می شود. Banana daiquiri اصطلاحی است که اکثر دانش آموزان کلاس اولی نمی توانند آن را تعریف کنند، اما نمونه ای از زبان آکادمیک نیست. همچنین کلمات ردیف 1 مانند و یا خانه با این مقوله مناسب نیستند، اگرچه این کلمات اساسی برای آموزش زبان آموزان انگلیسی (ELLs) مهم هستند.

اگر در ترکیب زبان آکادمیک در درس‌های خود تازه کار هستید، بهترین مکان برای شروع، استفاده از سطح 2 است، کلمات آموزشی با بسامد بالا (مانند بازنویسی، خلاصه کردن، پیش‌بینی و توجیه) که زبان‌آموزان برای تکمیل یک فعالیت باید بدانند. اما اینها هدف اصلی یادگیری یک درس نیستند. این کلمات برای پردازش موفقیت‌آمیز تکالیف دانشگاهی توسط دانش‌آموزان حیاتی هستند و در استانداردهای عمومی مرکزی و در آزمون‌های استاندارد دیده می‌شوند.

زبان آکادمیک مستلزم آن است که دانش‌آموزان از زبان اجتماعی با دستور زبان ساده‌تر و واژگان آنگلوساکسون (بدن، جویدن، ملو) دور شوند و به دستور زبان پیچیده با کلمات یونانی و لاتین (زیبایی‌شناسی، ctenophora، اکتشافی) بروند. با این حال، ارتباطات غیررسمی را از کلاس درس ممنوع نکنید، زیرا این گفتمان آرام برای پیوند اجتماعی، یادگیری مشارکتی، تفسیر ادبیات و پردازش اطلاعات حیاتی است.

باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود که به هر دو رجیستر و از طریق آن نگاه کنند. پائولین گیبونز، نویسنده سه کتاب در زمینه آموزش زبان انگلیسی، می‌نویسد: «در زمینه کشف موضوع فکر کنید، یعنی روش‌های استفاده از زبان و روش‌های تفکر در موضوع را برای دانش‌آموزانتان روشن کنید».

8 استراتژی برای ساختن زبان آکادمیک دانشجویان:

  1. دانش آموزان را به خواندن متون متنوع تشویق کنید: خواندن و سپس فکر کردن و صحبت کردن در مورد ژانرهای مختلف، دنباله ای قوی برای یادگیری زبان آکادمیک است.
  2. معرفی چارچوب های خلاصه: خلاصه کردن یک رویکرد ساده و بی خطر برای فعالیت های زبان دانشگاهی است. دانش‌آموزان قبل از اینکه متن را به صورت شفاهی برای یک شریک خلاصه کنند، بخشی از متن را برای خود می‌خوانند. از طرف دیگر، فراگیران می‌توانند چارچوب‌های جملات یا راهنماهایی را برای خلاصه‌سازی کامل کنند. چند نمونه:

اگر ایده اصلی پاراگراف مسئله/راه حل است، از قاب استفاده کنید: “_____ می خواست _____، اما ______، پس ______.”

اگر ایده اصلی پاراگراف علت / معلول است، از قاب استفاده کنید: “_____ اتفاق می افتد زیرا ______.”

  1. به دانش‌آموزان کمک کنید تا از زبان آکادمیک به زبان اجتماعی (و برعکس) ترجمه کنند: چگونه می‌توان چیزی را به روشی آکادمیک‌تر گفت یا چگونه متون دانشگاهی را به زبان محاوره‌ای تر ترجمه کرد. برای دانش‌آموزان یک متن توضیحی دشوار، مانند پارادوکس مخترع، فراهم کنید و از تیم‌ها بخواهید که متن را با استفاده از زبان روزمره دوباره تفسیر کنند.
  2. از دانش‌آموزان بخواهید که برنامه‌های روتین‌های آکادمیک را کامل کنند: برخی از روال‌های گفتمانی برای بزرگسالان بدیهی به نظر می‌رسند، اما برای دانش‌آموزان جوان پیچیده‌تر از ناسا هستند، مگر اینکه داربست‌هایی مانند مثال‌های گفتاری ارائه کنید:

“موضوع ارائه من ______ است.”

«در بخش اول، چند تعریف اساسی ارائه می‌کنم. در بخش بعدی، ______ را توضیح خواهم داد. در قسمت سوم، من می خواهم ______ را نشان دهم.”

  1. معرفی پویا واژگان دانشگاهی: برخوردهای مکرر با یک کلمه در زمینه های معتبر مختلف می تواند به دانش آموزان کمک کند تا تعریف را درونی کنند. آنها همچنین وقتی معلمان اولین برخوردهای خود را با واژگان چسبناک انجام می دهند سود می برند. از این کلمه در یک داستان خنده دار یا شخصی استفاده کنید.
  2. به دانش‌آموزان کمک کنید تا شباهت‌ها و تفاوت‌ها را ترسیم کنند: وقتی دانش‌آموزان فهرستی از شباهت‌ها و تفاوت‌های بین کلمات ایجاد می‌کنند و نمودار ون را کامل می‌کنند، مانند این نموداری که شباهت‌ها و پروانه‌ها را با هم مقایسه می‌کند، آنها با یکی از راهبردهای آموزشی رابرت مارزانو کار می‌کنند.
  3. از دانش‌آموزان بخواهید با یک جزوه انتقالی بنویسند: نوشتن رسمی تحصیلی دانش‌آموزان در هر سنی را به چالش می‌کشد. قبل از اینکه دانش‌آموزان بنویسند، جزوه‌ای از انتقال‌ها به آنها بدهید. جاهایی را که جابجایی‌ها مناسب می‌شوند، مدل‌سازی کنید و توضیح دهید که چگونه به خواننده کمک می‌کنند. بورسیه تحصیلی آلمان
  4. آموزش کلمات کلیدی برای درک دستورهای تست استاندارد: Kechia Williams 10 اصطلاح را آموزش می دهد که به دانش آموزان کمک می کند تا دستورات و تست های استاندارد شده را درک کنند.