درست تا مدتی پیش خرید بک لینک کاری طبیعی محسوب می شد و تمامی مدیران سایت ها زمانی که سایتشان ساخته میشد از تبلیغات مختلفی همچون خرید بک لینک از سایت های رنک ۴ ، ۵ و … استفاده میکردند.

خرید بک لینک به کاری عادی تبدیل شده بود. با این که گوگل در تمامی راهنما های خود گفته بود که خرید و فروش بک لینک ممنوع است، اما واقعا هم در اکثر موارد نتیجه مثبتی داشت و باعث پیشرفت سایت ها می شد. اما در سال ۲۰۱۱، گوگل الگوریتم پاندا را معرفی کرد که اکثر سایت های ایرانی ایمیل هایی از طریق وبمستر تولز دریافت کردند که به آنها گفته شد لینک های تبادلی را حذف کنید. بعد از آن ماجرا، سایت هایی که بک لینک خریده بودند و یا فروخته بودند کم کم شروع به پنالایز شدن کردند و افراد زیادی سرمایه های فراوانی را از دست دادند.

شاید اتفاق های افتاده پس از سال ۲۰۱۱، بزرگترین اتفاقات ممکن در کل تاریخ سئو بود. چون سایت های زیادی دچار افت رتبه شدند و خیلی ها به این خاطر کسب و کار خود را از دست دادند. برای کسانی که از ما می پرسند چرا نباید بک لینک بخریم ، مثالی می زنیم :

بک لینک را میتوان به اعتبار یک شخص بازاری نسبت داد، زمانی که به یک مغازه می روید و از مغازه دار می پرسید که یک وسیله را از کجا می توانم تهیه کنم، آن ها بر اساس رابطه دوستی و یا بر اساس با انصاف بودن فروشنده، به شما آدرس یک فروشگاه را می دهند که از آنجا خرید کنید. یعنی آن شخص به فروشنده معرفی شده اعتماد دارد که وی را به شما معرفی میکند. حال ربطش به خرید بک لینک چیست؟

اعتبار چیزی نیست که بشود با پول خرید، اما تا مدتی پیش می شد این اعتبار را از سایت های بزرگ با قیمت پایینی خریداری کرد. تا زمانی که توسط سایتی لینک نشوید گوگل به شما رتبه خوبی نمیدهد، چون باید افراد مختلف شما را پیشنهاد دهند که در سئو به لینک دادن مشهور است.

آیا هنوز هم میتوان بک لینک خرید

کسی جلوی شما را نگرفته است که لینک بخرید یا نخرید، فقط بدانید که خیلی وقت است که گوگل برای این لینک ها ارزش خاصی در نظر نمی گیرد و اکثرا حتی این لینک ها تاثیر منفی می گذارند. البته هنوز تعدادی از سایت ها هستند که با این که لینک خریده اند و می فروشند، رتبه های نسبتا خوبی در گوگل دارند، اما می شود این مشکلات را به باگ هایی که در الگوریتم های گوگل وجود دارد، ربط داد.

وب آنقدر بزرگ است که گوگل تا بخواهد تمامی روش های زیر پا گذاشتن قوانین را شناسایی کند زمان زیادی طول می کشد، البته فکر نکنیم با تجهیزات و متخصصین گوگل خیلی طول بکشد تا این مشکلات نیز حل شود.

چرا بعضی از شرکت های سئو می گویند بک لینک بخرید ؟

هیچ کس از پول بدش نمی آید! مخصوصا زمانی که از مشتری هایت پول بگیری تا برای آنها بک لینک بخری و خودت چندین سایت داشته باشی و پولی خرج نکنی، امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.

اگر بک لینک نخریم، پس چگونه بک لینک بگیریم ؟

مطمئنا با اصطلاحاتی همچون بک لینک های طبیعی آشنا هستید. پس حتما به مقاله ۲۵ راه برای دریافت بک لینک رایگان سر بزنید، آنجا اطلاعات خوبی در مورد دریافت لینک های طبیعی و قانونی وجود دارد.

اگر بک لینک بخریم چه اتفاقی میافتد

شاید اولین اتفاق این باشد که رتبه سایت شما برای مدت کوتاهی افزایش می‌یابد، اما بعد از مدت کوتاهی افت می کند و گوگل به چشم یک اسپمر به شما نگاه می کند. پس اعتماد کنید و دیگر بک لینک نخرید و نفروشید.